L R Energetikos ministerijos, Energijos išteklių,
elektros ir Šilumos skyriaus vedėjui Dr. Vytautui Vazalinskui prašymas pridėti teikiamus pasiūlymus
prie 2009.08.25 dienos darbo grupės protokolo dėl išpirkimo
taisyklių projekto antro varianto
6. Punkte “ ir kitais teisės
aktais” būtinas pakeitimas konkrečiai išvardinant teisės
aktų pavadinimus.
7. Esama redakcija pilnai kartoja 6
punkto nuostatas. Aiškumo dėlei reikėtų aiškiai suformuluoti
punktą pagal prof. Deksnio pasiūlymą, “Bendrai naudojamų
energetikos objektų (lokaliųjų skirstomųjų
tinklų) turto vertę nustato vertintojo kvalifikacijos
pažymėjimą turintis nepriklausomas turto vertintojas, kuris yra juridinio
asmens teisių neturinčios įmonės savininkas ar tikrasis
narys arba dirba darbo sutarties pagrindais kvalifikacijos atestatą
turinčioje turto vertinimo įmonėje.”
15.3.1. Buvo suderinta , kad
sąvoka nekilnojamas turtas nebebus vartojama arba aiškiai bus
įvardyta, kada turtas yra nekilnojamas o kada kilnojamas.
15.3.2. Buvo aptarta bendrame
posėdyje, kad kadastro įstatymas nenumato galimybės rengti
kadastrinę bylą kilnojamam turtui, todėl reikalavimas, kad
schemą (bylą) rengtų tik licenziją turintys asmenys yra
komplikuotas.
16.Punkto dalis; “ir atsižvelgiant
į subabonento poreikius” yra kontraversiška todėl būtina
sąvoką aiškiai apibrėžti.
17.Punktą būtina papildyti
nuostata; “Esant šiai išvadai, kad tinklai tinkami eksploatuoti, operatorius
privalo juos išpirkti per nustatytą terminą”.
19. Punkto dalį; “…iki Lietuvos
Respublikos Vyriausybės nutarimu nustatytų terminų…” keisti
sąvoka “… iki šių taisyklių įsigaliojimo…”.
24.Punkto dalį “…arba
savininkas privalo sudaryti bendrai naudojamo elektros energetikos objekto
eksploatavimo sutartį su teisės aktų nustatyta tvarka atestuota
įmone.” būtina išbraukti, kadangi lokaliųjų elektros
tinklų valdymą iš dispozityvaus teisinio reguliavimo pervedant į
imperatyvųjį, atsiranda būtinybė keisti visą eilę
iki šiol galiojusių teisės aktų.
29. Jei paliekama teisė operatoriui neišpirkti ir atsisakyti
eksploatuoti bendrai naudojamus elektros objektus, būtina inicijuoti
tarifo diferencijavimą, pilnai eliminuojant žemos įtampos tinklų
eksploatavimo ir visuomeninio tiekimo paslaugos kaštus, bei išjungti iš
operatoriui išduotų licenzijų neišpirktų sodų teritorijas
ir lokaliųjų tinklų savininkui sudaryti galimybę
įsigyti elektros energijos skirstymo ir visuomeninio elektros energijos
tiekėjo licenzijas.
Siekiant pilno aiškumo, IV
skyrių būtina papildyti Ūkio ministro 2002 rugsėjo 7 d.
įsakymo Nr. 326 punkto 44 nuostata: “Jei vartotojas nepageidauja keisti
vienfazio atvado trifaziu, didinti tiekimo patikimumą ir jo pageidaujama
leistinoji galia ne didesnė, negu nurodyta leistinosios galios paskirstymo
akte, vartotojo elektros įrenginių prijungimo prie operatoriaus
elektros tinklų paslauga suteikiama nemokamai. Priešingu atveju vartotojo
leistinosios naudoti galios ir tiekimo patikimumo padidinimo paslaugos, vartotojo
prašymu paslaugos kaina nustatoma naujųjų vartotojų elektros
įrenginių prijungimo tvarka ir sąlygomis.”.
Šiose taisyklėse būtina
reglamentuoti kokia tvarka ir kokiais terminais bus sudarytos sutartys su
buitiniais vartotojais bendrijose, kurių elektros tinklai seniai perduoti
operatoriui.
Būtų tikslinga
lygiagrečiai nagrinėti sutarčių su buitiniais vartotojais
sudarymo ruošiamą projektą.
Kauno
susivienijimo “Sodai” pirmininkas
R.Šeštakauskas
|